söndag 23 december 2012

Silverbrunnen

Jag testar min författarådra... Här på bloggen skriver jag en saga som heter Silverbrunnen. Den kommer att bli på 15 avsnitt. Ett nytt avsnitt varje dag. Sista avsnittet kommer på nyårsafton. När jag började skriva var jag inte på det klara med handlingen. Hur det skulle utspela sig. Det är jag nu men det är inte nerskrivet än. Avsnitt 1-8 finns nu publicerat på bloggen. På julafton kommer del 9. Antagligen ganska sent (eller väldigt tidigt) för det avsnittet är inte skrivet än och i morgon har man ju lite annat på schemat också...

Silverbrunnen handlar om en fattig familj som råkar illa ut och sönerna i familjen får i uppdrag att lösa familjens misär genom att finna Silverbrunnen. På slutet kommer också en spännande vinkling som tvistar till det lite!

2 kommentarer:

  1. Ligger du inte ett avsnitt före nu? 8e ska väl vara imorgon eg om jag inte räknar fel.. Du började förra måndagen...M mig gör det inget!:-) Kilslinda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer! Jag la ut två avsnitt den 22 dec. Ett misstag. Då kanske det inte kommer något idag. Vi får se. Tack för att du var uppmärksam! Ha en bra julafton!

      Radera