tisdag 4 december 2012

Dagens klag 7

MT,  Mariestad tidningen, varför i hela fridens namn prenumererar jag på den? Den kommer varje dag i brevlådan dag ut och dag in. Innan jobbet hinner jag inte gå och hämta den för att läsa. Brevlådan är trots allt nästan 1 km bort (hade varit bra morgonpromenad annars). Men på morgnarna har vi lite annat att tänka på här. Så kommer jag till jobbet och cheferna säger Med tanke på det som står i tidningen idag... Vad står det i tidningen? Och så berättar någon vad det står (ofta något negativt om skolan eller kommunens ekonomi) och hur det berör oss. Jaha, ligger det till så jaha se där. På fikarasten, om jag har någon, passar jag på att bläddra igenom tidningen om den är ledig. När jag kommer hem från jobbet läser jag i princip aldrig tidningen. Vet inte varför. Jag kan inte säga att jag tycker den är dålig men inte heller så bra att jag längtar efter att få slå upp den och läsa om allt spännande som hänt i Mariestad med omnejd.

Så frågan är varför jag envisas med att prenumerera på den. Kan det vara för annonserna? Nja, eftersom jag inte läser tidningen så ofta ser jag inte dem heller. Slå ihjäl flugor med? Knappast. Tända i pannan med? Nej, har ingen sådan panna. Ne he, då har jag faktiskt ingen aning.

2 kommentarer:

  1. Som tur är så är det inte alltid som det står i tidningen för den delen. Ännu ett skäl att inte.../ AM

    SvaraRadera
  2. Fick tipset att läsa tidningen på webben så det ska jag testa!

    SvaraRadera