onsdag 12 december 2012

Bowlingmatch

Har idag varit och bowlat med en gammal kär vän. Under vår tid på gymnasiet så bowlade vi rätt flitigt under en period då vi hade håltimme. Vi var rätt skarpa då vill jag minnas.

Idag var det dags att återuppta denna ädla sport. Vi var kanske inte riktigt lika bra som i forna dagar men nästan! Vi var omringade av proffs och instruktörer. Kändes väldigt tryggt. De bara tränade så deras resultat syntes inte monitorerna vilket våra gjorde... Det började inget vidare. Värst gick det för mig. Efter första serien kommenterade ett av proffsen att vi nästan nådde skamgränsen. Vi frågade lite försiktigt var den gränsen gick och fick reda på det. Då saknade jag ca 50 poäng för att nå dit. Upplyftande.

Serie två blev något bättre men jag förlorade och vi nådde inte skamgränsen.

På tredje serien kom mitt genombrott. Jag fick ner flera käglor var gång och de fyra sista rundorna fick jag tre strikes på rad och extraslaget jag fick för det blev en spärr. Med det så vann jag tredje serien, vann total räkningen och passerade skamgränsen. Kändesbra att sluta då!

Hoppas att min vän snart vill ha en revanschmatch!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar