onsdag 15 augusti 2012

Vad blev det av dasset?

Vad blev det av dasset? Inte ett skit så här långt.  Hade inte heller förväntat mig det. Har vi tur kan man kanske gå in och värma sig där till vintern. Utsikten är rätt kass, en geggig kohage under ett snedtak. Hm, vart tog charmen vägen? Jag går hellre in i kaklet.

Gräset vid husvagnen kan nog slås till hö snart. Vi har tur om vi slipper bli vräkta p.g.a. vanvård av trädgården. Ormarna är desto gladare. De syns inte lika bra i det höga gräset. Och tro mig, de finns kvar! Kommunalrådet kommer väl snart och drar oss i örat. Kanske skulle jag då starta diskussionen om hur gräset och annat grönt växer och frodas på skolgårdarna? Vår husvagnstomt är ingenting i jämförelse...

Är det någon som sett 9 får i Ullervadstrakten? Vi släppte visst ut dem i början av våren men jag kan inte minnas i vilken hage de går... Förra sommaren hade vi dem på lösdrift över hela gården. De traskade glatt förbi hus och stallar titt som tätt. I år ligger de och trycker  vid sina stenar i någon hage. Tråkiga fårskallar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar