fredag 31 augusti 2012

Nakenpingis och kryddparty

Höstskörden är i full gång och mannen syns sällan till. Får sparka ur honom från sängen om mornarna för att slippa ordna allt för alla hela dygnet runt. Men det går över, jag vet. En kort period nu bara...

Igår roade jag mig med ett gäng tjejer här hemma. Det var kryddparty. Vi satt 13 st tjejer i varierande åldrar runt bordet. Städat, snyggt och prydligt. När ljudnivå blev för hög tystade kryddtanten oss genom att säga Lyssna lite på mig nu eller Nu får ni vara tysta och höra på mig! Det kanske mest facinerande var att vi tystnade. Hon pratade och lät oss provsmaka den ena rätten efter den andra. Det gick i ett rasande tempo. Partyt startade kl. 18:30 och 20:00 satt kryddtanten i sin bil på väg hem. Snacka om tempo. Men handla, det gjorde vi, slog Brogårdsrekordet med dryga tusenlappen.

Idag ska Mannen roa sig med ett gäng grabbar. Korvgrillning, pingis och öl. Undrar om dom också kommer bryta upp runt halv nio? Min reaktion på det hela: Nakenpingis nu igen? Men så var inte fallet denna gång. Det skulle visst vara med EN kvinna och på nakenpingisen för några år sedan var faktiskt inte alla nakna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar