tisdag 14 augusti 2012

Glömde spara

Jag har alltid tyckt att folk som glömmer att spara sina dokument är rätt klantiga. En så enkel sak! Men idag på jobbet hände det mig... Jag sammanställde olika berättelser till en gemensam. Hade dokumentet öppet en längre tid på datorn och arbetade som man gör parallellt med flera andra saker. När arbetsdagen led mot sitt slut stängde jag ner alla program och öppna dokument. Fick frågan om jag ville spara ändringar och klickade på nej.

Nej!

Vad har jag gjort!? Öppnade snabbt de olika dokumenten  för att se vilket det var jag klickat nej på. Mycket riktigt var det sammanställningen. Så otroligt klåpigt för att man har bråttom! Då skulle jag ta fram ett papperspapper med en av delberättelserna på. Jag hade slängt det i pappersinsamlingen när jag var klar med det, trodde jag. Det är ju snart skolstart och lärarna rensar och rensar. Mina papper hade hamnat långt ner i säcken. Jag rotade och rotade och hittade så till slut de papper jag slängt men delberättelsen fanns inte där! Efter en ramsa svordomar (inombords -jag var ju på en skola) så drog jag mig till minnes att jag kladdat några minneskommentarer på pappret som jag ville spara och därför lagt pappret i min almanacka. Och ja - där låg det. Så i morgon är det bara till att göra om sammanställningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar