tisdag 21 augusti 2012

Blockflöjt slipper vi!

Det blir ju jätteroligt att båda barnen börjar i musikskola nu i höst. En som spelar gitarr och en som spelar saxofon. Skönt att slippa blockflöjt i alla fall. Funderar på att inreda ett ljudisolerat rum däe framförallt saxofonen kan öva. Det lär ju bli en del felspelningar Spa... Spa.... Spa... Span... Spanien... Hur låter en sax som inte gör rätt ljud? Är det svårt att blåsa ljud i ens sax? Jag har ingen aning men är full av onda. Men om några veckor kan jag tala om för Er hur det låter. På fredag ska instrumentet inhämtas.

Gitarrspel till frukost, middag, kväll och tandborstning är vi redan vana vid. Det lär nog inte avta i och med lektionerna. Gitarren fick rumsarrest ett tag. Det kanske är melodin? Då är åtminstonde ljudet lite begränsat.

Åh, för all del! Jag tycker om musik. Har t.o.m. undervisat klasser i musik i många år. På ett litet vis ska det bli roligt att barnen lär sig spela men jag är bara rädd om mina ljudkänsliga öron. Finns det elektroniska saxofoner som man kan koppla hörlurar till?

2 kommentarer:

  1. Jag tycker nog ändå att blockflöjt är instrument som kan passeras hur som helst... / Göran

    SvaraRadera
  2. Fast två barn spelandes på varsin blockflöjt var sin låt... Nja, vidhåller att det är skönt att slippa!

    SvaraRadera