måndag 27 augusti 2012

Kryddpatry

Jag brukar ha kryddparty två gånger om året. Då kommer det en dam som har med sig en massa kryddor och en massa färdiglagad mat. Jag har bjudit in ett antal andra damer som förväntansfullt sitter runt mitt stora köksbord. Vi bjuds på god mat i små portioner och kryddorna som använts i de olika rätterna cirkulerar runt. Recepten på rätterna delas också ut. Ingen går hungrig därifrån! Partyt brukar vara uppskattat. Inget köptvång naturligtvis men det är svårt att låta bli...

Favoriterna för både mig och många andra är vitlökskryddan och tacokryddan. Burkarna är stora och tacokryddan räcker hela vinter istället för att köpa en massa småpåsar. Sen kan man ju alltid tacokrydda andra maträtter också. Smaskens.

Nu var det ett år sedan jag hade ett kryddparty och många har faktiskt frågat om jag inte ska ha ett snart igen. Nu när jag väl bokat är det jättemånga som inte kan komma! Tråkigt! Men ni som kommer får gärna ta med någon bekant! Det är tusen gånger bättre än ett ljusparty, jag lovar!

Bilden är inte från ett kryddparty utan från en restaurang på Teneriffa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar