söndag 12 augusti 2012

Dagens klag

Efter tre års tid av vankelmodighet bestämde jag mig till slut för att sälja en av mina hästar. Jag bestämde mig tidigt i våras när hon gick som bäst. Samma dag som annons lades ut blev hon halt. Det var bara till att ta bort annonsen. Över sommaren har hon gått och skrotat och har nu åter satts igång.  Åter ut på annons. De som provred först var intresserade men inte till utsatt pris. Den som kom en vecka senare kände henne sen förut och var mycket intresserad. När hon hoppade upp och red var hästen halt igen. Det var idag. Skit också. Nu blir det till att åka till veterinären.

Det luktar skunk i min bil. Jag vet inte varifrån lukten kommer. Det ligger säkert ett bananskal eller en trampad macka någonstans.

Det har växt upp en massa ogräs i min enda fina rabatt som jag brukar sköta bra. Dessutom var flera av gipsfåglarna i rabatten trasiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar