tisdag 28 augusti 2012

Egen tid-mjölken är slut

Kom hem från jobbet vid halv sex- tiden. Bara ett barn hemma. Just det ja, sonen skulle ju följa med kompis och hämtas vid halv sex. Hann säga hej sedan in i bilen igen för att hämta pojken. Magen knorrade och huvudet bankade. Väl hemma igen hade dottern försvunnit till ridskolan. Lagade mat och små-åt under tiden. När vi väl hade ätit var jag helt slut. Men det var då det fanns tid för mig att göra något eget, bara för skoj skull. Det är svårt att uppbåda kraft till att göra något dagar som dessa. Om känslan fick bestämma blir det datorn, läsning, sova. Men jag tänker inte låta latmasken vinna över mig än! Jag bytte om och gick ut och målade i en timme. När jag kom in igen var jag gladare, utan huvudvärk och mycket nöjd med min insats. Klockan hade hunnit bli strax efter nio så det fanns tid till lite dator och läsning innan sänggåendet också!

Dessvärre upptäckte jag att mjölken var slut men de får väl dricka juice till frukosten i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar