fredag 25 januari 2013

Snart för små

15 dec köpte vi nya vinterstövlar till Elsa. Efter två användningar var dragkedjan sönder. Jag lämnade in dem och de skulle lagas. Redan samma dag ringde från affären och sa att stövlarna nu var lagade. Bra service, tänkte jag.

När så Elsa gick till butiken för att hämta stövlarna ser hon att dragkedjan är lika trasig som innan. Butiksbiträdet beklagar och ber henne återkomma en annan dag. Julen passerar och 20:de dag Knut med. Elsa och jag går till butiken och frågar hur det går med stövlarna. De är nu inte kvar i butiken utan är hos skomakaren för lagning. Vi ombeds vänta någon dag. Idag, 25 jan gick vi till butiken igen och frågade efter våra stövlar. Nu fanns de åter i butiken! Stövlarna plockades fram och döm om vår förvåning när vi ser att dragkedjan fortfarande ät trasig!

Jag ilsknade till och bad att få byta till en storlek större så kanske vi kan använda dem nästa år i stället. Det hade gått bra men tyvärr var den storleken slut... Då vill vi ha pengarna tillbaka sa jag. Butiksbiträdet ifråga svarade då att det hade inte hon befogenhet till att fatta beslut om. Var vänlig och kom imorgon då butiksägaren är på plats. Vad i hela världen är detta?!!!! Det kommer bli sjätte besöket i butiken för de här stövlarna. 

Aldrig att jag tänker handla skor där någon mer gång!

1 kommentar:

  1. Ush vilken dålig servic! Man vill verkligen handla där igen när det blir så!

    SvaraRadera