torsdag 10 januari 2013

Parkeringsbot eller inte?

Jag var inne på stadshuset och hade min bil parkerad på gamla torget. Det fanns inte ett småmynt i bilen så jag chansade helt enkelt och lät bli att betala någon avgift.

Vid lunchtid var mötet slut och jag gick ut till min bil. På håll ser jag en lapp på vindrutan. Jag visste att Jonas hade klipptid samma förmiddag på salongen alldeles bredvid. Ibland är han lite romantisk och skriver lappar (ja, det händer än men inte så ofta). Jag hoppades på att det skulle vara en lapp från honom och inte en p-bot.

När jag kom fram till bilen och tar tag i lappen ser jag att det är ett brev från Jonas..... Meddelandet var kort och kärnfullt; puss på dig min älskling... Och en p-bot... Skit också! Men glad och rörd blev jag av att Jonas försökt trösta mig nu när jag fått böter.

När vi träffades senare på eftermiddagen kom Jonas och var lite retsam; nu trodde du allt att du fått en p-bot va!

Då visade det sig att han lagt dit sitt brev först, sedan kom lapplisan med sin. Inte ens Jonas charm hade kunnat hålla henne borta!

1 kommentar: