lördag 26 januari 2013

Och så gick det med stövlarna

Hela familjen åkte in till staden idag. Det händer bara en gång om året så nu har vi gjort det för 2013. Efter diverse andra ärenden kom vi så till skobutiken på gågatan. Idag skulle självaste butiksägaren vara där och det var med honom jag skulle göra upp.

Jag tog fram mitt kvitto från 15 dec och berättade om de då nyinköpta stövlarna som var trasiga och som jag reklamerat och om hur expediterna sände dem till skomakaren osv. Jag sa att det var sjätte gången jag var i butiken för de här stövlarnas skull. Han tog fram kartongen med stövlarna och sa att vi tittar efter vad det är för fel på dem.

Dragkedjan var nu ihopdragen och såg hel ut. Tur att Elsa var med. Hon klev fram och körde tummen rätt i dragkedjan och sa: Det är den delar sig hela tiden. Ratch, den delade sig. Hoppsan sa han och packade ner stövlarna. Det var då skomakaren som måste ha missat felet, flera gånger. Naturligtvis skulle jag nu få pengarna tillbaka, inte skulle jag behöva springa där fler gånger för ogjort ärende.

Så slutet gott, allting gott. Eller? Elsa fick inga stövlar och vi fick dålig inställning till affären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar