söndag 13 januari 2013

Helgen är över

Söndag kväll. Barnen sover och snart jag med. Det har varit en trevlig och skön helg.

I fredags hade vi besök av en kille (och hans sambo och barn) som var här på gården som barn. Ja, han hann bli vuxen innan han slutade komma hit. Det var roligt att träffa honom och hans familj. Nästan så att Jonas och jag kände oss som farmor och farfar lite grand.

På lördagen jobbade vi mycket ute. Jonas snickrade sadelkammare och jag grejade med djuren. Inne har nästan hela julen packats undan.

Lördagkvällen styckade Jonas och Truls ett rådjur. Efter det åt vi god älgstek och klyftpotatis. Efter mer god mat och dryck skjutsade jag hem Truls.

På söndagen blev det ridning för mig och Elsa. Jonas jobbade ute. Lillbrorsan Knut var med och hjälpte honom.

Söndagkväll avslutade vi med film och pizza för hela familjen.

Nu väntar en ny härlig vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar