tisdag 15 januari 2013

Dagens klag 8

Postorder; så enkelt, smidigt, billigt och lockande. Men vad får man?


För några dagar sedan gjorde jag en beställning av lite kläder på postorder. Har gått och väntat med spänning på sakerna. Det är lite som att få ett paket när det väl är dags att hämta ut det på posten (om det ändå vore den gamla hederliga posten!). Glad i hågen rev jag upp den stora kartongen hemma på köksbordet. 

Detta var vad jag fick:

En jacka med hål i fickan
Ett par skor som var för stora (men de var till dottern och hon kanske växer i dem nästa år...)
Ett par byxor som var 2 dm för långa, svåra att lägga upp, kardborre längst ner...
En påse hästgodis, den var helt ok

Besvärligt att returnera och krångla. Jag använder kläderna som de är, kanske lagar fickan iaf.
Kändes ganska misslyckat, ändå vet jag att jag kommer att beställa på postorder nästa gång igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar