söndag 13 januari 2013

En seriös bortförklaring

Nytt år och nya vanor. Träningsklubbarna säljer medlemskort som aldrig förr. Själv har jag två år i rad köpt ett 10-kort på Friskis och Svettis. De första gångerna går man gratis så jag har haft full sjå med att göra av med mina 10 gånger. Har alltså inte lyckats de senaste två åren...


I år köper jag inget 10-kort eller terminskort. Fast jag borde och lite grand vill. Men jag har ett problem som bara blir värre allt eftersom tiden går. Redan förra året hade mitt problem blivit ett problem på gympapassen. Jag fick avbryta helt vid något pass. Det är mina öron. Första kvarten på passet går bra. Andra kvarter börjar det göra lite ont i öronen och tredje kvarten gör det outhärdligt ont. Musiken skorrar i öronen och det känns som om trumhinnan håller på att gå sönder.

Jag har blivit väldigt ljudkänslig överlag. Vissa toner på en gitarr skär i öronen, väldigt plågsamt. Pipet som mikron gör när den är klar vibrerar igång trumhinnorna och ringsignalen på telefonen utlöser också smärta i mina öron. Ju mer fysiskt trött jag är desto ondare gör det. På gympapass har jag sprungit och hållt för öronen, jag har haft olika sorters hörselproppar på mig men det räcker inte. Ljudet tränger in ändå. Jag är livrädd för att få tinnitus och vågar därför inte gå på gympa. Synd. Men också en väldigt bra ursäkt för att inte motionera....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar