måndag 28 januari 2013

Åh, vad jag ångrar mig nu!

När jag läste till lärare i Karlstad så bodde jag första terminen inneboende i en familj. Andra terminen och nästan 3 år framåt bodde jag i en liten studentlägenhet på två rum och en kokvrå. Eller ett kök egentligen men det fanns inte plats för något bord. Det var en helt perfekt lägenhet! Rummen var lika stora och det ena fungerade som sovrum och pluggrum och det andra som tv-rum och matsalsrum. Jag kände mig så vuxen!
Jag levde på studiebidrag, studielån och extraknäck på en icabutik. Hade väl det ganska bra ställt för att vara student.

Idag kom det årliga brevet från CSN. Det innehöll årets inbetalningslappar på studielånet. Lånet är stort och krymper långsamt. Så oerhört tråkigt att betala! Jag hör talas om kompisar som slitet och snålat för att slippa studielånet och som lyckades. Jag försökte aldrig, levde som en kung då. Åh, vad jag ångrar mig nu!

1 kommentar:

  1. Samma här! Det tar inte mkt på skulden. Men samtidigt vet jag inte hur jag skulle ha klarat mig utan. Mannen har betalat av sin skuld för ett par år sedan. Men jag har ju pluggat många fler år. Blir över sju år om jag räknar både komvux, universitet o strömsholm......

    SvaraRadera