torsdag 10 januari 2013

Bästa parkeringen i stada

Känner du någon som kategoriskt parkerar illa? Eller gör du det kanske rent av själv?

Jag parkerar oftast rätt och prydligt. Är en ganska präktigt typ. Men ibland händer det att jag ställer mig på lite udda platser eller till och med tveksamma platser ur parkeringshänseende. Då önskar jag alltid att jag hade lånat någon annans bil så att min parkering hade varit lite mer anonym. Anledningen till det är att jag inte skiter i vad folk tycker utan jag skäms något alldeles förskräckligt och hoppas att ingen ska se mig. Men i ärlighetens namn är det lite som strutsen när den sticker ner huvudet i sanden. Även om man inte ser mig personligen så är det många som känner igen min bil naturligtvis.

Jag vet En person som alltid parkerar helt galet. Ofta funderar jag på om det är medvetet för att provocera eller om personen i fråga har svårt för avståndsbedömning, trafikregler eller vanligt folkvett. Hur kan man t.ex. med att stå på en handikapp-parkering? Eller stå i två rutor samtidig? Jag blir röd om kinderna bara jag tänker på det!

En sak är vi nog alla överens om i alla fall och det är att det inte är kul att få parkeringsböter. Snacka om att kasta pengarna i sjön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar