tisdag 18 september 2012

Trädgården

Jag tycker det är roligt med fina trädgårdar. När jag är hos folk som har fina och välordnade trädgårdar blir jag alltid så inspirerad! Härom veckan var jag hos en i min ridgrupp och hämtade plantor. Då gick vi runt i hennes trädgård och tittade. Det var organiserat i varje vrå. Inte sterilt och stramt men allt var genomtänkt. Tänk om jag någon gång kunde få det så! Hos mig är det mest gräsmatta kantat med högt gräs. Min närmaste bror har också en underbar trädgård. Han har lagt hur mycket tid som helst där. Bl.a. har han byggt en damm med ett vattenflöde till, pump och allt. Det är så fint! Spännande växter i alla hörn och ett litet växthus med lite tomater m.m. i. Passerade häromdagen just det växthuset och tomaterna såg smaskiga ut! Det finns väl inget godare än en solvarm tomat direkt från växthuset!? Fast den sortens odling lockar mig inte. Det är för mycket rensning och vattning. Jag tycker om blommor och gröna växter. Tyvärr gör jag ett ryck med rabatterna ett par gånger om året och däremellan får de gro igen. Men jag har en rabatt som jag är riktigt nöjd med. Den håller jag efter lite bättre. I år var den så överfull så jag måste gallra och gräva bort delar av växterna. Men det är väl angenäma problem. Min trädgård är stor och det får plats mycket växter. Jag fyller på allt eftersom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar