måndag 24 september 2012

Karlstadbesök!!!

I lördags ringde det på dörren. Jag höll på att plocka inför kvällen då vi skulle ha 10 gäster på besök. Dessutom skulle vi iväg på sonens breakdanceträning alldelses för snart. Jag kände inte igen bilen men gick och öppnade i alla fall. Jag blev nog lite chockad. Där stod en kär gammal vän jag inte sett på eller pratat med på kanske 7 år! Bredvid henne en flicka på 3 år. Och borta i bilen sambon och pappa till flickan. Självklart bjöd jag in dem på en snabbfika och vi fick en lite pratstund.

Det var lustigt, jag var i Karlstad tidigare i veckan och så på helgen dyker hon upp som jag bodde ihop med i Karlstad ett kortare tag men umgicks med ett längre tag! Ja, vi kände faktiskt varandra sedan långt innan högskoletiden. Vi gick i samma klass i åk 4-9 och på gymnasiet i paralleller och då umgicks vi en del. Hon har valt att bo kvar i Karlstadtrakten. Nu hade de köpt hus ett par mil utanför men hon arbetade fortfarande inne i Karlstad. Det var så roligt att få träffa henne och krama om henne och se hennes barn och sambo! Jag vill veta mer! Jag vill se hur de bor! Jag vill veta vilka de umgås med! Vad hon gör när de har semester! Jag vill helt enkelt lära känna henne igen. Ta tag i gamla trådar. Jag är så himla glad över att hon åkte förbi och hälsade på! Hoppas att vi ses snart igen. Vi har börjat spela wf mot varandra så nu har vi daglig kontakt kan man säga.

När jag tänker tillbaka på vår studenttid så är det fester och aerobics och annan träning jag kommer att tänka på. Det var det vi sysselsatte oss med. Och så minns jag när studiebidraget kom. Då åkte vi alltid in till centrum och shoppade. Kläder skulle man kunna tro men nej. Vi handlade blommor och saker till våra studenthem på Gekås. Sedan blev det en hel del krämer och balsam och sånt också förstås. Det var en rolig tid! Men det mesta kan/vill jag inte skriva om här!

Ps. Jag bjöd på Lövbergs lila-kaffe. Ds

2 kommentarer:

  1. Vi ägnade oss naturligtvis åt studier oxå- lite vid sidan om så där... o lingo..
    Jag har nästan bara roliga o härliga minnen från den tiden m även något smärtsamt minne dyker upp som den gången jag hade besvär med att gå o du skjutsade mig i bil till skolsyster o jag stod på alla 4 i baksätet..
    Det var tider det...

    SvaraRadera
  2. Nu hoppas jag att jag gjort rätt? Att du ser kommentaren. Jag vill oxå veta mer om ditt liv! Helt bisarrt att det gått 7 år sen vi sågs... Ja det blev ett känslosamt återseende..
    O att vi ses bara dagar e ditt Karlstadbesök. Nån sorts telepatisk överföring av tankar kanske. Är åter i mstad nu i helgen faktiskt. Kanske ses vi kanske inte..:-) Kram

    SvaraRadera