fredag 14 september 2012

När katten är borta...

Jag håller på och ska boka biljetter till Skandinavium, Göteborg horseshow, i mars. Det är jag och dottern som ska åka iväg med goda vänner. Då händer något märkligt med resten av familjen. De blir liksom jättelyckliga då de förstår att vi ska vara borta lördag till söndag. "Jippi, vi kan ha killkväll!" Märkligt tycker jag. Är vi så jobbiga att de måste fira när vi inte är hemma? När vi är hemma alla fyra är det minsann ingen som vill ha fest och glam. Men det är klart vi är väl för tråkiga... Nu ska det bjudas stora och små vänner på kalas och myspys och helst någon rolig aktivitet också.

I oktober ska Mannen iväg 10 dagar på jaktresa. Då kanske jag och barnen ska ha pappafrittkvällar? Fira riktigt ordentligt och bjuda en massa människor på kalas. Fast det känns också märkligt. Skillnaden är att det håller nog de flesta med om. Fast nu råkar ju jag fylla år just då så lite kalas får det väl bli. Lugnt och fint.

1 kommentar:

  1. Vi ska oxå till göteborg. I år ska Julia med för första gången så det blir bara lördag förmiddag. Vi är ett tjej gäng som annars brukar försöka komma loss två dagar o sova över! Men i år sviker jag dom.... Eftersom det är finaler i år ligger det ju sent o då är det ju så mkt på gubbens jobb samt ev vårbruk hemma.
    Ann

    SvaraRadera