måndag 24 september 2012

Jag ska bara

Tidigare idag träffade jag 4 tjejer som jag alltid träffar på måndagar. Idag började vi av någon anledning att prata om "jag ska bara". Vi berättade olika berättelser från våra hem hur det kan låta när maten är klar. (Tydligen är det vi tjejer som lagar den mesta maten i dessa hem.) Vi ropar högt så att alla verkligen ska höra. De flesta av oss fick inte ens något svar. Då kommer nästa vrål från oss: är du döv eller? En annan variant som diskuterades var: hör du inte eller skiter du bara i det? Vi tyckte enstämmigt att ett ickesvar var den värsta responsen vi kunde få. Sedan när man till slut får ett svar kommer det alltid jag ska bara och i vår skara var det bl.a stänga av datorn, spotta ut snuset, kissa och stänga av tv:n. Jag är den enda med små barn i gänget så detta gällde nog både ungdomar och gubbar också. Har alla det så här? Hur slipper man det? Är det ett problem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar