söndag 2 september 2012

Svängdörrar?

Min familj verkar tro att vårat hus har är utrustat med svängdörrar. Det står alltid minst en dörr öppen var gång jag kommer in. När vi renoverade köket för ett och ett halvt år sedan satte vi in två nya altandörrar. Det kanske inte var så bra trots allt. Nu går man (alla utom jag) ut genom en dörr, låter den stå öppen, går in genom en annan dörr och låter den också stå öppen.

En annan sak som man också tror i min familj är att köksbordet torkar av sig av sig själv. I morse var jag tyrann och tvingade övriga tre att plocka av bordet. Jag gick helt enkelt därifrån (till tvätthögen). Bordet blev avplockat och kors i taket, disken hamnade i maskin MEN bordet var inte avtorkat. God pedagog som jag är berömde jag dem för det som var gjort och ignorerade det andra. Det blev dags för lunch och jag tillagade den och skulle duka. Då var fortfarande marmeladklickar och smulor från rostbröden kvar. Jag tänkte minsann inte göra något åt det utan ställde allt till lunchen; ketchup, senap, glas, tallrikar och bestick i en stor hög brevvid  bordet. När övriga familjen kom för att intaga luncen fick de börja med att torka av bordet.Det blev en hel del sura miner från både stora och små... Alla tackade i alla fall artigt för lunchen och ställde in sin disk i maskinen. Om bordet blev avtorkat eller vet jag inte än. Jag gick därifrån för att sova middag men nu ska jag gå ner och titta.

1 kommentar: