torsdag 20 september 2012

Mammamatch

Det var avslutning på grabbarnas fotbollssäsong idag. Det firades med match mot mammorna, korv och glass. Jag jobbade sent och visste att jag skulle få svårt att hinna men grabben ville ju så gärna att jag skulle vara med. Förra året var jag det inte. Fotboll är väl inte min grej riktig. Åh sen springa omkring med en massa folk som kanske glor på en, jobbigt! Jag drog alltså lite på det. Men hem kom jag till slut och där fanns en förväntansfull pojk. "Du kommer väl mamma?" Han cyklade upp i förväg och jag svalde en macka och bytte om till lite mer passande kläder. Han hade klart uttryckt att jag inte fick spela i högklackat. När jag kom upp till planen var matchen i full gång och mammorna ledde med ett mål. Jag kastades snabbt in i matchen och förstod ganska snart att det här var på allvar! Vi måste vinna! Grabbarna var ju bra, sköt stenhårda skott och dribblade förbi oss. Tur att vi hade en mycket bra målvakt! Dessvärre var nog domaren mutad eller något. Han dömde två straffar mot oss som grabbarna satte och han tog emot våra utsparkar ibland så att de for tillbaka till vår planhalva. Efter halvlek bytte grabbarna taktik och ALLA spelarna var inne på planen samtidigt. Det slutade med att mammorna förlorade. Tyvärr. Men killarna var glada och nöjda. Korven var inte riktigt varm när matchen var slut så det blev lite straffsparkar också. Jag sköt 2 st. Båda utanför målet men fantastiskt hårda och en var nära vänstra krysset och den andra precis över ribban. Just där jag siktat. Ganska bra om jag får säga det själv. Synd att jag aldrig satsat på fotboll, kanske hade kunnat bli proffs. Många mammor satte sina straffar, andra satte dom på barnkön. Men det var ROLIGT och sonen var mycket nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar