onsdag 19 september 2012

Karlstad

Idag har jag varit i Karlstad med jobbet på en konferens om betyg i åk 6. Det är alltid roligt att åka till Karlstad. Det var där jag studerade till lärare. Jag trivdes väldigt bra där. Jag bodde i området Kronoparken som ligger ganska nära universitetet. Där fanns en Ica-butik och en konsum-butik. I mariestad arbetade jag extra i kassan på Ica Oxen innan jag flyttade till Karlstad så när jag bodde där jobbade jag extra på Ica-solen i Kronoparken. Jag har åtminstånde för mig att det var så butiken hette. En sommar fick jag inget sommarjobb i Mariestad så då valde jag att bo kvar i min lägenhet även över sommaren och jobba på Ica-Solen. Det var en ganska mysig sommar faktiskt. Första gången jag kände mig riktigt vuxen. Jag bodde ensam och jobbade. Det var en ganska varm och skön sommar det året och jag minns att jag ofta cyklade till Kroppkärrs-sjön för att sola och bada. Det är en liten sjö och vattnet var härligt ljummet. Låg man i lite längre var kroppen mossig och grön när man klev ur vattnet men det sades att det tagits prover och att det inte var farligt . Om jag av någon anledning skulle behöva flytta på mig så är Karlstad en stad jag mycket väl skulle kunna tänka mig att bo i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar