onsdag 12 september 2012

Jag kan också

Idag har jag sågat och spikat och byggt. Helt själv. Jag har gjort en stor "hylla" där IKEA-säckar ska hängas upp. Tre stolpar med tre krokar på varje. Sågat, skruvat, spikat och fäst. Svårast var att få anordningen att stå stabilt. Det ska ju hålla för ca 30-40 kg i alla fall. Anordningen är mot en murad vägg så det var inte helt lätt att fästa stolparna. Men det blev bra! Lite snett och vint och lite olika långa stolpar men hållbart, tror jag.

Sedan har jag sågat till en hylla i tre plan som var alldeles för stor från början. Jag smalnade av den och gjorde den lite lägre genom att såga av fötterna. Men jag ville inte ställa den direkt på marken så jag skruvade fast lister på botten så att hyllan kom upp några centimeter. Kanonfin!

Nöjd med resultatet! Tur att det bara ska stå ute på gårdsplan och stallena...

1 kommentar:

  1. Det gick visst lite fort när jag skrev detta. Men nu är alla (tror jag) fel korrigerade.

    SvaraRadera