söndag 30 september 2012

Ingen stadsmänniska!

Idag var det skördefest inne i stan och runt om. Jag skjutsade sonen in till träning och skulle då passa på att köpa ett par jeans till dottern. Det var mycket folk i stan och man kom inte många meter innan man stannade för att byta några ord med bekanta. Trevligt att se så mycket folk och att arrangemanget gått hem. När byxorna var inhandlade hann vi med allékonsten och en konstutställning på Skatkammaren. Kul att strosa runt på det viset.

Men jag är ingen stadsmänniska. Jag skulle kunna bo långt från en stadskärna och dess puls, bara det fanns en välsorterad livsmedelsbutik. Kläder handlar jag när jag måste, alldeles för sällan antagligen. Tycker inte om att shoppa, gör det lika gärna via nätet. Gå på kondis är trevligt men ännu roligare är det att bli bjuden på fika hemma hos någon. Bio kan man åka några mil för att gå på, det händer inte jätteofta. Sjukhus får man hoppas att man inte behöver åka akut till. Har redan idag några mil till akuten på helger, kvällar och nätter. För att vara säker på att få riktigt snabb akutvård behöver man nästa bo på sjukhuset. Disco-tiden har passerat och jag längtar inte tillbaka även om det var kul just då. Det var mycket praktiskt att bo mitt i stan då! Både när jag bodde i Göteborg och Mariestad.
Just nu skulle jag kunna bo hur långt som helst från stan och bara turista där någon gång ibland. Kanske ändras det igen när jag blir äldre! Men det är väl bra att vi tycker lika olika.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker oxå om att bo långt från stan. Synd bara att jag har sä långt att åka till jobbet från vårt smultronställe!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan vara ett krux! Men som sagt, ni bor superfint!

      Radera