tisdag 25 september 2012

Dagens klag

Funderar på att börja numrera "dagens klag" det blir ju rätt många inlägg med samma namn med tiden. Dagens klag handlar om smörbyttor. Det värsta jag vet är när det är en massa brödsmulor i smöret. Jag kan ju få någon annans brödsmulor på min macka! Minns tydligt att jag pratade med Mannen om detta när vi var nyktra och jag ännu inte hade flyttat in på gården. Han tittade tindrande på mig och sa "Då får vi lov att hålla smörpaketet rent!" Tyvärr har han inte lika klart minne  av detta som jag har och nu präglar han barnen i denna fråga mer än vad jag kan göra. Skit också. Jag kanske ska skaffa eget smörpaket.

Och nu till något mycket äckligt. För några år sedan när jag skulle äta min frukost som bestod av smörgås och mjölk hände något ohyggligt. Givetvis var Mannen själva orsaken till händelsen. Jag hade brett mina mackor och lagt på den sedvanliga osten. Lade smörgåsarna på köksbordet och gick till kylskåpet för att hämta mjölken. Väl åter vid bordet lyfter jag den första mackan till munnen och tar ett bett. Något hårt har kommit med i tuggan. Spottar och fräser och ser något nagelliknande. Börjar vilt stirra mig omkring och hittar en tånagelhög på skärbrädan där jag just brett mina mackor. Nej, han skrattade inte när jag berättade (mild formulering) utan han blev mycket skamsen och händelsen har inte upprepats igen. Tacka f-n för det!

1 kommentar: