söndag 4 november 2012

Fler möss!

Om ni läst tidigare så vet ni att vi haft ovanligt mycket möss på gården i höst. Vi har en alldeles egen teori om detta. Vi tror att det är så att de vanliga tillhållen för möss här i kring är vattenfyllda. De har helt enkelt fått lämna sina hem, stackars krakar. För några dagar sedan var anticimex här och lade ut bete för de små liven både här och där. Mest problem har vi haft i stallets sadelkammaren där det poppat av möss så snart man stoppat in näsan.

Gick tidigare idag och kände mig nöjd för det har nu gått flera dagar utan att jag sett en mus. Kanske är de på väg att försvinna, trodde jag. Men så händer det som inte får hända - de flyttar in i huset. Jag öppnade till soppåsen i köket för att slänga lite skräp och där satt det en glad rackare och kalasade på rester! Fy vad hemskt! Jag hatar möss! Verkligen hatar! Jag behöver fler katter, någon som har kattungar?

1 kommentar:

  1. Vi har oxå ovanligt mkt möss nu. Tom varit i Fs bil o tuggat! Men nu är det påfyllt med gift överallt så nu hoppas vi på utrotning.

    SvaraRadera