tisdag 20 november 2012

Facebook

Antagligen tycker många att det enda jag skriver på Facebook är reklam för mina bloggar. Och visst är det mycket så. Men det beror på att jag inte orkar skriva samma sak en gång till på fb. Och jag tycker det är roligt med mina bloggar. Och du väljer ju själv att läsa här eller inte.

Men vad skriver en del andra då!?! När man vaknar, när man ska äta och när man går och lägger sig. Som en stämpelklocka alltså. Eller någon skriver att den tänker sova lite till. Jätteintressant. Andra skriver kryptiska texter som bara några få förstår men alla kan se. Varför gör man så? Vill man att alla ska fråga vad det handlar om eller är det så att dessa vill vara just mystiska? Man blir ju onekligen nyfiken...

En stor grupp människor skriver hur rediga de är. Det bakas, städas, tvättas hela garderober, tränas; ofta lööööpning eller dagens promenad avklarad eller rundor där tiden och distansen alltid finns med.Andra gör tvärtemot och skriver om allt godis de just vräkt i sig eller ska gotta sig med framför Tvn. Goda kladdiga kakor eller pizza och öl. En kall en, en kylder eller två och plopp förekommer ganska frekvent också.

Andra skriver ilskna kommentarer och inlägg om hur andra beter sig. Det är också intressant.. Har man en åsikt om någon speciell så är det väl bättre att lyfta luren och ringa den personen? Det finns ju också funktioner på fb som gör att man inte behöver läsa inlägg från alla sina fb-vänner. Kanske något att fundera över... Fast jag tittar på Facebook nästan varje dag och tycker nog det är lite intressant iaf med alla de olika inläggen. Det är allt lite kul att se vad folk skriver och gör även om de bara tänker somna om. Så jag tänker inte blockera någons inlägg. Det är jag för nyfiken för!

2 kommentarer:

  1. Det är väl det som är det roliga med fb. Att man oxå får reda på vad sina vänner har för sig. Det är ju inte heller så lätt att vara fantasifull om sina vardagsliv kanske! Jag känner ofta jag gör tråkiga inlägg på fb. Känns som det oftast blir att barnen är sjuka!

    Jag har faktiskt döljt några vänners då jag inte orkar läsa alla beklagelser, men för känsligt att ta bort dom som vänner. Men har oxå rensat bland vänner, det är ju ingen tävling att ha så många vänner som möjligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt Ann! Fast för en del är det nog just en tävling om hur många vänner man har. Men bättre att ha lite färre och intressant läsning.

      Radera