torsdag 22 november 2012

Delad tur

Just nu skulle jag vilja ha ett jobb där man ständigt jobbade delad tur. Jag kan tänka mig att jobba 7.30-10.30 och sedan gå hem några timmar för att sedan åter arbeta mellan 16.30-21.30. Då skulle jag ha 4,5 timme på mig att vara ute medan det är lite ljust. Antagligen skulle jag bli piggare då.

Barnen skulle jag hinna träffa lika mycket som nu. Morgonen är ju densamma. Sedan när de slutade skolan så skulle jag finnas här hemma på gården. Vi skulle kunna vara tillsammans 2-3 timmar beroende på när de slutar. Pigga och fräscha mitt på dagen! Nu träffas vi 3 timmar på kvällen från det jag kommer hem till det att de lägger sig. Såvida de inte är hos kompisar förstås.

Just nu arbetar jag inomhus de timmar på dygnet det är lite ljust ute. När jag åker till jobbet är det mörkt och lika så när jag åker hem igen. Det kan alltså gå ett helt dygn utan att jag är ute i dagsljus. Det är ju helt fruktansvärt! Inte undra på att jag känner mig konstant sömnig.

Jobbet skulle antagligen bli lika bra eller bättre gjort eftersom jag orkar vara ute och göra sådant som fyller på enegidepåerna var dag. Detta kanske är ett vinnande koncept!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar