lördag 13 april 2013

Snö och risgrynsgröt

I fredags kom det riktigt stora duniga snöflingor från himlen. Jag har nog aldrig sett så stora faktiskt. Samtidigt luktade det kanel och risgrynsgröt i skolans korridorer. Det blev en underlig känslokrock. Julstämning krockade med längtan efter vår!Men håll ut, vändningen kommer. Innan värme och solsken så måste högtrycket bytas mot ett lågtryck. Redan i morgon, söndag, väntas varmare väder.

Vädret har verkligen blivit en snackis i vår. Vart man än kommer och det ska kallpratas så handlar det om den bistra våren vi har. I alla fikarum, i alla köer och i alla hälsningsfraser nämns vädret. I kommentarer på facebook, i inslag på radion, i tidningar och på bloggar återkommer ständigt synpunkter på den kalla våren. Hoppas sommaren blir en rekordvarm sommar som det kommer att pratas om lika mycket!

1 kommentar:

  1. Ja det får vi verkligen hoppas.. När jag blir äldre vill jag ha ett hus på solkusten i Spanien dit jag kan emigrera när vädret slår bakut o där jag kan invänta den svenska våren... För den vill jag verkligen inte missa! Kram kilslinda.

    SvaraRadera