torsdag 11 april 2013

Cykelpremiär!

Ljuset har återvänt men inte värmen, det vet alla så jag ska inte tjata om det idag. Snön är borta och det mesta av isen. Det börjar alltså bli läge för cykeln igen! Det är ganska härligt att cykla bara man slipper frysa eller svettas alldeles för mycket.

Barnen har cyklat någon gång till skolan nu denna vecka. Jag såg att det är hög tid att höja deras sadlar. Dottern har växt mest och hon cyklade med väldigt böjda ben... Sådana problem lär väl inte jag få när jag tar fram min cykel. Det handlar mest om att det ska finnas tillräckligt med luft i båda däcken. Lyset på cykeln är säkert inte heller i sin ordning men jag cyklar mest när det är ljust. Får väl se över det där. Framljuset ska funka men i bak krävs en batterilampa.

Ikväll ska jag på möte ganska nära hemmet. Kanske skulle jag cykla? Hur jobbigt kan det vara? Fast det är klart, hinner solen gå ner kanske asfalten blir lite hal på hemfärden? Säkrast att ta bilen, vinterdäcken sitter fortfarande på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar