måndag 8 april 2013

Klockan är 20:00

Jag har krupit ner i min säng. Fötterna är som isklumpar och skinnet på kroppen alldeles knottrigt. Tjocka sockar på, en t-shirt och dubbla täcken. Jag är varmblodig av mig och fryser sällan. Frisk, än så länge. Kölden som tyvärr härskar och jäckar oss i huset är fortfarande kvar. Elen slår av och pelletsen låter vänta på sig. Verkligen härligt. I helgen tänker jag åka till husvagnen och kolla statusen där. Kanske varmare?

Kan det inte komma lite värme ute nu då? Jag blir galen på detta! Läste på något löp eller reklam att jorden har feber + 2 grader. Det gäller inte här och nu i alla fall.

1 kommentar:

  1. Anna Flädjemark9 apr. 2013 20:12:00

    Men Jösses!! Det låter helt fruktansvärt. Men, kan man inte köpa pellets lite var som helst. Bara några säckar så länge...

    Hur som helst så hoppas jag att ni snart får värme. Jag tror att jag hade dött om jag inte hade haft min värmemadrass i sängen. Och då har vår värme inte krånglat än i år.

    Hoppas att Molle kan hålla dig varm!

    Kram

    SvaraRadera