torsdag 4 april 2013

Dagens klag 14

Nu är jag så j...a trött på kyla! Ja, jag vet att solen lyst hela dagen och att det varit flera plusgrader ute.Men varje morgon måste jag skrapa rutorna på bilen och det är så jobbigt! Sen så har vår panna stannat i brist på bränsle och det tar några dagar innan vi får nytt. Det är VÄLDIGT kallt här. I morse när vi vaknade var det 15 grader i sovrummet på övervåningen och alltså några grader kallare nere i köket. Urkul. Jag skulle hoppa in i duschen för varmvattnet går på elpatron men den hade stannat eller nåt sånt så tankarna var nere på 20 grader. Det duschar inte jag i. Ilsken som ett bi packade jag en icakasse med handduk och schampo och for till jobbet, tidigt, för att duscha.

Nu har jag kommit hem och fötterna är isklumpar. Det är trevligare ute. Synd att värme i husvagnen inte heller fungerar för då hade jag flyttat dit! Inatt sparkade jag mannen ur sängen för att gå och kolla barnen så att de inte frös ihjäl men de var väl vadderade. För min egen del plockar jag fram ett extra täcke idag och sover under två.

2 kommentarer:

  1. Madelein och Torbjörn6 apr. 2013 05:58:00

    Synd att du inte kan skicka lite av kylan hit:-)! Vi var tvungna att starta vår aircon för att få ner temperaturen från 35+C till "iskalla" 25 i sovrummet , så nu blir det filt för mig oxå!

    Du får ha hundarna och katten som fotvärmare!

    Vi hörde att Pixie blivit vän med Sorbits!! Roligt :-)).
    Kramar från oss i det varma Filippinerna idag är det +36C och strålande sol.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd ni inte kan skicka lite värme hit!! Djuren värmer gott!

      Radera