måndag 1 april 2013

Sängkarusell

Det är inte bara i reklamen som det byts sängar under sovtimmarna.

Jag gick och lade mig först igår kväll och hade bara hunden Lisa som sällskap. Jag vet att Mannen kom och lade sig senare, han försökte prata liv i mig men det gick sådär. Då var vi alltså tre i sängen. Jag vaknade upp en gång på grund av att jag fick en fot i ansiktet. Det var dottern som kommit och lagt sig skavföttes med oss. Då var vi fyra. Tidigt tidigt på morgonen väcks jag av att sonen står vid min sida och frågar om han får sova med oss. Hm. Du får gå runt till din far och sova bredvid honom svarade jag. Då skulle vi blivit fem. Jag vet inte om vi var det en kort stund eller om killarna gick sin väg med en gång. När jag vaknade halv sju ar vi bara två i sängen och ett huvud på kanten. Dottern ligger kvar upp och ner i mitten, mannens plats är tom och Lisa var borta. Vid min sängkant står andra hunden Pixie och ber om att få komma upp. Det fick hon så då blev vi åter tre och slumrade en stund till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar