söndag 14 april 2013

Idag har jag inte gjort någonting

Söndag, söndag. Slappardag man kan göra lite som man vill på. Började med stalltjänst här hemma. Skönt att få det överstökat tidigt på dagen så man kan glömma det sen. Vilade i sängen på fm en stund medans rediga mannen jobbade hårt. Förra helgen köpte jag penséer men det var för kallt för att plantera dem då så jag gjorde det idag efter lunchen jag fixade åt familjen. Medans riset kokade passade jag förresten på att vika lite tvätt och ladda maskinen med dagens andra omgång. Omgång 1 slängde jag i i förbifarten när jag gick till stallet. På eftermiddagen for vi alla på kalas. Det var trevligt. Efter kalaset hämtade jag min mamma och vi åkte ut till husvagnen och kollade läget. Där intog vi medhavd fika som jag fixade till innan vi for på kalaset. Det såg bra ut i husvagnen. Jag tog ner snöstöttorna i förtältet och ställde ut lite utemöbler på altan. Längtar lite efter husvagnssäsongen igen. Hoppas vi kan vara där mycket i år och att det blir en VARM sommar. Idag stannade vi inte så länge utan åkte snart hem igen. I veckan som kommer så kommer det hantverkare till oss som ska in i huset. De ska in i ALLA rum då det handlar om ventilation. Det var bara till att snabbstäda hela huset nu ikväll så att man kan med och ta in dem.

Nu tänker jag ta söndakväll. Film och pizza kommer det bli! Skönt med lata söndagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar