fredag 31 maj 2013

Pollen pollen

Kom till husvagnen glad ihågen för det fina vädret. Möttes av en altan täckt med brun sörja. Ekhängen. Eken över husvagnen, den som gjorde mig sjuk förra helgen, har släppt sina fröhängen under veckan som gått. Förhoppningsvis alltihop. Husvagnen och tältet helt översållade. När jag började sopa trädäcket så rök det av gul pollen. Det gick inte. Då tog jag fram vattenslangen och spolade av golvet och möblerna samt grillarna. I uteköket var precis allt täckt med ett gul mjöllager. Våttorka och våttorka... Phu, jag var riktigt bet när jag var klar. Men peppar peppar, jag har klarat mig från allegichock. Så klart, eftersom jag idag hade med satmamedicin m.m.

Har grillat och ätit med barnen. Nu går snart solen ner och vi ska tända några ljus. Mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar