söndag 2 juni 2013

Måndag-söndag-måndag

Mina veckor består bara av två dagar. Måndagar och söndagar. Helt otroligt vad fort tiden går! Snart är det sommarlov för alla skolbarn och semestern närmar sig med stormsteg. Men först ska vi fira midsommar!

Helgen har känts lång och innehållsrik. Lite motsägelsefullt men så är det. Vi har sovit i husvagnen en natt. Där klippte jag gräset och grejade i "trädgården", grillade och åt gott. Han sola lite grand i våra morsdaginköpta solstolar. Jag fick ju även storstäda i fredags p.g.a. all pollen som rasat från eken ovan. Hoppade över badet, fortfarande isande kallt. Johan och jag stod i vattenbrynet och kastade macka, det fick räcka.

På lördagkvällen var vi bjudna till min bror med familj på grillkalas. Coca cola- marinerad fläsk-karré. Han kan grilla han! Vi åt som om vi aldrig sett mat förr. Riktigt gott! De har en väldans fin trädgård (det har jag nog nämnt någon gång föut) så idag, söndag vart jag lite inspirerad att greja hemma i min trädgård. Jag grävde ner två Ölandstokar jag köpt samt rensade i rabatter och fyllde på med bark. Allt är inte klart men det som är gjort blir fint.

Mammas bil är utstädad och tvättad. Kommer ut på annons på blocket om ett par dagar. Så om du är intresserad av en fin Toyota Corolla blåmetallicså håll ögonen öppna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar