onsdag 5 juni 2013

Sjung om studentens lyckliga vår...

Ibland måste man försöka leva upp till allmänhetens förväntningar och andra förpliktelser. Just nu tänker jag på bloggens namn. Det förpliktigar lite surhet och pessimism.

I dag tar ett gäng ungdomar studenten har jag förstått. Så roligt för dem. Nu kan de se fram emot ytterligare studier på högskola/universitet, om de vet vad de vill bli. Det innebär också oftast studielån och en ganska skral ekonomi. Men bättre än att vara arbetslös. Så mycket jobb finns väl inte heller att söka för ungdomarna kan jag tro. Kommer en ledig tjänst så söks den av masser med folk. Tro mig, jag vet. Jag har tagit emot ansökningar. Skönt att ha en tillsvidareanställning att luta sig mot. Ungdomarna får väl ha en trevlig kväll, i morgon börjar allvaret.

Det var väl ett riktigt surkartigt inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar