torsdag 13 juni 2013

Skolavslutningsdags!

Jag har den stora lyxen att få vara delaktig i två skolavslutningar varje försommar. Nu i eftermiddag var den första, i Mariestads domkyrka. Det är något speciellt när orgeln börjar spela "Den blomstertid" eller när hela församlingen sjunger med i "Idas sommarvisa". Första stroferna brukar jag få hoppa över för då knyter sig strupen. Annars hör jag till dem som sjunger högt och rejält i kyrkan, om jag kan sången förstås. Det händer titt som tätt att barn (och vuxna) vänder sig om om och tittar vem det är som sjunger så högt.

Inledningsmusiken idag var ledmotivet till Änglagård. Till den musiken har också starka känslor förknippade. När Jonas och jag gifte oss marscherade vi in till den. Eller rättare sagt var det jag och pappa som marscherade in tillsammans. När jag hör den spelas i kyrka så går tankarna alltid till vårt härliga bröllop.

I morgon blir det skolavslutning nr 2. Då ska vi vara i Ullervad kyrka och det känns hemma för mig. Nu hoppas jag på att det blir uppehåll på förmiddagen så att eleverna kan tåga fram och tillbaka utan att bli våta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar