onsdag 15 maj 2013

Mammografi

Jaha, då var det dags. Nu har jag kommit till den mogna ålder att jag blir kallad på regelbunden mammografi. I slutet på maj är det min tur. Jag tycker att det är bra men väääldigt läskigt. Det är inte det att jag är rädd för att det ska hittas cancer. Nej, jag är mer rädd för själva undersökningen. En del säger att det gör ont, andra säger att det gör jätteont och några säger att det inte gör ont alls. Men hur kul och skönt kan det vara att få brösten ihopklämda, tillplattade? Jag undrar på vilket håll de kläms, vertikalt eller horisontellt? Eller ska de plattas åt båda hållen? Återkommer i frågan när jag vet mer.

4 kommentarer:

  1. Va har du fått kallelse. Det har inte jag och jag är äldre än dig. Har redan gjort det 1 gång pga att jag hade en stor knöl i armhålan. Det gjorde inte ont.

    SvaraRadera
  2. Jag igen ska bara säga att det var jag Jenny som skrev fattar ju inte hur man gör.

    SvaraRadera
  3. Ja du Annie det gör inte ont men lite obehagligt kan det va. Du får ta bilder både horisontellt och vertikalt.
    Mia

    SvaraRadera
  4. Det låter ju bra... Läskigt ändå.

    SvaraRadera