torsdag 2 maj 2013

Vart är mina skor??

Skulle gå ut på gården och greja lite med djuren. Då jag skulle ta på mig mina sedvanliga blundstones så gick det bra ända tills jag kom till sko nr 2. Den var väldigt trång. Tittade då lite närmare på den och såg att det var en liknande men svart och 4 storlekar för små. Letade febrilt efter min nr 2. Den fanns inte. Inte heller den lilla svarta nr 2. Hm. Elsas ridkompisar? Jul för den tjejen som ur kassen plockar upp en 41:a nästa gång hon ska använda skorna... Jag började leta efter alternativa skor att gå ut. Hittade snabbt min gympasko som blivit gårdsko för några år sedan. Då skulle jag ha nr 2. Den stod inte att finna! Hittade dock inte någon 36:a som matchade heller. Som tur var hade jag vänster gympasko och höger blundstone så det var bara till att gå ut i två olika skor. Det har aldrig hänt mig förut!

1 kommentar: