söndag 26 maj 2013

Mors dag • 2

Idag har jag, Elsa och mamma Rut firat mors dag tillsammans. Vi hämtade mamma vid halv 11 och styrde mot Sundsörn. På vägen dit köpte vi oss var sin solstol. Vi hade tänkt rada upp oss på altan utanför husvagnen och ligga där och lapa sol alla tre. Men vi hann bara fika som hastigast och sedan vända hem igen. Trädet ovan husvagnen hade stora frö och pollensläppet idag. Mina ögon svullnade och blev röda på ett litet kick. Fick även jobbigt att andas och någon medicin hade jag ju inte med.

Vi njöt av värmen och solen hemma i trädgården i Ullervad istället. Lunchen åt vi utomhus. Vid halv 6 körde jag hem mamma igen. Elsa undrade varför jag inte hade någon present till mormor. Jag sa att presenten fick vara att vi fått vara tillsammans hela dagen. Jag tror mamma tyckte om det.

Själv fick jag små presenter av mina barn samt mystid med dem båda under kvällen. Det har varit en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar