lördag 11 maj 2013

En kvinnas list

Hela familjen njuter av solvärmen och lugnet som råder på campingen just nu. Mannen kom sent igår kväll och skulle åka tidigt i morse för att jobba hemma. Först skulle han bara spela lite boll med Sonen. Medans han väntade på att sonen skulle bli klar med frukost, disk och tandborstning föreslog jag att han kunde kratta lite löv. Han började med det men det blåste lite för mycket. Efter fotbollsträningen skulle han så åka hem. Då hade jag kaffet klart, dags för förmiddagsfika! Efter det skulle han åka hem. Men så gick han förbi pumpen och började pumpa däcken på husvagnen. Jag stod bredvid och bytte av ibland. Efter att yttersidans däck var pumpade skulle han åka hem.  Men titta så husvagnen lutar, sa jag. Vi måste nog pumpa på insidan också. Sagt och gjort. När det var klart skulle han åka hem. Tyvärr gick pumpen sönder under sista däckpumpningen. Jag lagade lunch. Hela familjen satt i solskenet och njöt av pasta och stekt grillkorv. Och med mat i magen så blir man väääldigt trött. Nu ligger mannen bakom ett parasoll tillsammans med två hundar. Han sover djupt och jag tänker inte väcka honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar