söndag 17 februari 2013

Melodifestivalen

Jag bara måste kommentera den. Hade nästan tänkt låta bli men det går inte. I tidigare inlägg skrev jag att startfältet på lördagkvällen var enbart okända människor för mig. När jag såg dem kände jag naturligtvis till flera av dem. Men jag förstå att vissa av dem använder ett alias när man går in och gör en parodi på hela upplägget. Ta Tommy Körberg t.ex. Han kan ju göra något bra, brukar göra bra saker, och kommer in och gör ett Sean Banan-nummer. Så nu är det två melodifestival-parodi-nummer i final. Vilket av dem ska vi skicka till Eurovision? En som borde använt ett annat namn var tjejen som hoppades att vi skulle veta vem hon är och minnas henne efter kvällens framträdande. Sorry, minns inte hennes namn eller låten, bara att den var tråkig och intetsägande. Bisex minns man i alla fall. Men sanningen är ju att den nästan platsar i tävlingen. Så oerhört tragiskt.

Jag tappade nästan lusten att se fler delfinaler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar