söndag 3 februari 2013

Kaffe är gott!

Jag är snart 40 år (Jo, det är sant. Fyller  det i oktober.) och har bara druckit kaffe i 3 år. Jag har alltid tyckt väldigt illa om kaffe. Det har luktat gott men smakat skit. Inte alltid helt praktiskt att inte kunna dricka kaffe. Jag stod hellre över än tvingade i mig en kopp förr. Fanns det inte saft eller te så fick det vara. Gjorde kanske undantag två - fyra gånger max och tvingade i mig lite kaffe. Men nu, nu är det annorlunda!

När jag skulle fylla 37 år så bestämde jag mig för att börja dricka kaffe. Varför? Tja, det är praktiskt och det innehåller inga kalorier. Dessutom tror jag inte att kaffe kan skada mig så värst mycket när man börjar så sent i livet. Kanske har jag fel där. Men sagt och gjort så började jag dricka kaffe. Redan efter några koppar tyckte jag smaken var okej och efter några dagar ganska gott. Jag är ganska kräsen på hur kaffet smakar och det får inte vara för starkt men jag dricker det helt svart utan varken socker eller mjölk.

Nu tre år senare dricker jag kanske 1-4 koppar om dagen. Jag blir ännu inte knäpp om jag hoppar över. Nu ska jag ta mig en kopp. Det ska bli gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar