måndag 11 februari 2013

Ett dyrt missförstånd!

Idag lämnade jag in min bil på verkstad. Jag hade tidigare fått ett brev från posten att man upptäckt ett fabriksfel på min bils modell och år. Felet skulle kontrolleras och åtgärdas utan kostnad. Vilken service, vad bra! Jag passade då på att be dem utföra lite småfix när den ändå var inne i verstan.

Efter en kall promenad kom jag fram för att hämta min bil. Två fakturor på drygt 1500 kr vardera, Gulp, det hade jag inte riktigt tänkt mig. Mannen bakom kassan började prata om vad de gjort. Byte av vindrutan bl.a. Va?! Jo, visst hade jag stenskott i den men det har jag inte sökt hjälp för. Han bakom kassan börjar nervöst skruva på sig. "Fast det är klart sa jag, en ny ruta är väl bra. Det får jag väl igen den dagen jag ska byta in bilen." Åkte hem ganska snopen och satte mig för att läsa på journalen lite noggrannare. Allt småfix jag bett om står med och naturligtvis vindrutan men inte felet jag sökte hjälp för, gratislagning av fabriksfel.

Så här i efterhand kan jag minnas att killen jag bokade tiden hos pratade om en glasruta som skulle limmas och att de behövde lång tid på sig, så bl.a.limmet  hann torka. Jag kopplade det till fabriksfelet hela tiden. I morgon åker jag dit igen och bokar en ny tid. Eller kanske är det bättre om någon som kan fackspråket lämnar in bilen så att det inte sker sånna här missförstånd! Jag kan tydligen inte förstå skillnad mellan vindruta och sidoruta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar