söndag 10 februari 2013

Melodifestivalen Göteborg

Då har omgång två i årets melodifestival gått av stapeln. Vilket spektakel! Men ändå en hel del bra låtar. Startfältet inrymmer verkligen allt nu för tiden. Ordet schlager har fått en vidare mening.

Louise Hoffsten med "Only the dead fish follows the stream" gick direkt till finalen. Det var bra! Låten blir bara bättre och bättre för var gång man hör den! She´s amazing!

Sean Banan, ja, vad ska man säga. Visst blev man glad åt hans "Copacabanana" men det blir man av ett skojigt teaterinslag också. Sean Banan bara spexar och spelar teater. Jag skulle vilja se och höra honom helt normal en gång.

Erik och Tone med låten "Hello goodbye" var riktigt bra. De förtjänade också en plats i finalen. Likaså Anton Edwal med låten "Begging". Han var min nr 1 för kvällen. Och så otroligt söt! Blir nog en ny flickidol. Han har uttalat sig om jämförelsen med Eric Saade "Jag är fan bättre än Saade" och det håller jag helt klart med om. Anton kunde ju hålla ton, bl.a..

När Joacim Cans började spela blev jag grymt besviken. Hade helt klart förväntat mig något helt annat. Finns det inte dessutom en låt som typ heter "Vakna nu Anneli"? Rickard Wolf gjorde däremot något förväntat men det räcker inte schlagersammanhang. Han når inte den breda publiken. Några som försökte var Swedish housewives men "Top of the world" - knappast. Håll er till hemmen, pantertanterna var bättre. Kvällens ballad med tjejen i svart gick inte hem hos mig.

Både ris och ros men finalplatserna räckte inte, så mest ros alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar