tisdag 19 februari 2013

Hårfrisörska ska väljas med omsorg!

Sonen ska klippa sig om någon dag. Det är STORT för honom. Oftast har han blivit klippt här hemma. En gång tidigare hos frisören. Sist han skulle klippa sig ville han ha James-Bond-frisyr. För att vara riktigt säker på att det skulle bli rätt så tog han med ett filmfodral och visade frisörskan hur det skulle se ut. Han blev rätt nöjd då.

Idag pratade ha med mig om den kommande klippningen och frågade då om pappa var vän med Ann-Sofie som ska klippa dem båda. Eller är dom bekanta? Jag förklarade då att de lärt känna varandra eftersom hon klippt pappa så många gånger. Pappa har ju valt att hon ska klippa honom fortsatte jag. Va? Får man välja vem som ska klippa en? sa han med stor förvåning i rösten. Men! Vaddå?! Då kan man ju ställa upp fem tjejer på rad och bara välja vem man vill ha precis som om man skulle gifta sig då!

Jag anser att han har fattat precis. Väljer gör man med omsorg! Hoppas bara han inte tar reda på hur jag klipper mig. Jag byter frisör efter en till två klippningar...

1 kommentar: